KLINISK DIÆTIST
Kostplaner & Vægttab
Kostvejledning & Livsstilsændring

 

kostplan,kostplaner,vægttab,klinisk diætist,kostvejledning,diætvejledning,slankekur,sund livststil,livsstilsændring
AUT. KLINISK DIÆTIST
Cand. Scient i Klinisk Ernæring

kostplan,kostplaner,vægttab,klinisk diætist,kostvejledning,diætvejledning,slankekur,sund livststil,livsstilsændring

Professionel vejledning

Få den hjælp og støtte du har brug for. Du får kompetent vejledning med udgangspunkt i dine eksisterende vaner og præferencer.

Tips og gode råd

Hvor meget får du for 100 kcal?

Hvor meget får du for 100 kcal?

Umiddelbart er der ikke dokumentation for at mellemmåltider er gavnlige i forbindelse med et vægttab, og det er en skrøne, at mellemmåltider holder din forbrænding i gang. For nogle kan mellemmåltider dog være en god ide.

Har du et Nytårsforsæt?

Har du et Nytårsforsæt?

Januar er måneden, hvor nytårsforsættet sparkes i gang og dermed højsæson for vægttab. Brug din sunde fornuft, og naviger udenom de utallige fristende slankekure, som lover uholdbart overraskende stort vægttab på utrolig kort tid. De holder ikke i længden.

Har du styr på portionsstørrelser?

Har du styr på portionsstørrelser?

Hvis du vil tabe dig, kan det være en god ide at spise mindre portioner. Hvis du spiser af en stor tallerken, er det nemt at fylde hele tallerkenen, og dermed indtager du hurtigt for mange kalorier.

Det siger kunderne

klinisk diætist,vægttab,kostplan,kostvejledning,diætvejledning,slankekur,sund livststil,livsstilsændring

"Malene er utrolig dygtig og imødekommende, nem at tale med og meget åben og forstående." Anne

"Jeg synes helt afgjort, at det gør en kæmpe forskel at komme til en professionel vejleder. En der ved, hvad hun taler om. Malene er utrolig dygtig, og jeg kan på det varmeste anbefale hende." Marianne

"Jeg har prøvet at tabe mig og ændre livsstil et utalt af gange. Det var først, da jeg tog den vigtige beslutning at få professionel og personlig vejledning, at jeg nåede mit mål.Nikolaj

Hjertevenlig kost

Hjerte-karsygdom

Rigtig mange danskere lever med en hjerte-karsygdom, eksempelvis for højt blodtryk og for højt kolestrol(fedt) i blodet. Der kan være stor gavn af kost-og livstilsændringer, da hjertevenlig kost og fysisk aktivitet nedsætter risikoen for at udvikle eller forværre hjerte-karsygdom.

Fysisk aktivitet

Fysisk aktivitet er en vigtig del af behandling og forebyggelse af hjerte-karsygdomme, da motion bidrager til kroppens energiomsætning og herigennem til vægttab, styrker kredsløbet, nedsætter blodtrykket og forbedrer din kolesterol(fedt)profil i blodet. Fysisk aktivitet giver således gevinst på mange områder og er en god investering i dig selv.

Hjertevenlig kost

Sund og varieret kost kan betyde at din kolesterol (fedt)profil i blodet bedres i mere gunstig retning og endda falder med 5-15%, afhængig af din nuværende livsstil. Forskellige fødevaregrupper kan have henholdsvis negativ og/eller positiv indflydelse på vores hjerte-karsundhed, hvilket kan være svært at gennemskue. Jeg hjælpe dig med seneste viden om kost og motions betydning for hjerte-karsundheden og du får konkrete forslag til justering af dine nuværende vaner, og til hvordan du tilpasser de nødvendige ændringer til din hverdag.

Kontakt mig gerne via kontaktformularen for at høre mere om, hvordan jeg kan hjælpe dig.



Kontakt mig

Du er altid velkommen til at kontakte mig via kontaktformularen, så vender jeg tilbage til dig snarest muligt. Du kan se mine priser her » 

Følg med

Kom med på mit nyhedsfeed - så får du direkte besked om særlige tilbud, produkter og spændende nyheder - før alle andre.

© Copyright 2018 - Malene Lyngesen. Alle rettigheder forbeholdes. Indhold må kun kopieres efter aftale.
Webdesign: CAPEGENIUS