KLINISK DIÆTIST
Kostplaner & Vægttab
Kostvejledning & Livsstilsændring

 

Hvor meget får du for 100 kcal?

Aut. Klinisk Diætist. Jeg tilbyder højt specialiseret kostvejledning, kostplaner, diætvejledning, vejledning i vægttab, slankekur, sundhed og livsstil samt livsstilsændringer.

Umiddelbart er der ikke dokumentation for at mellemmåltider er gavnlige i forbindelse med et vægttab, og det er en skrøne, at mellemmåltider holder din forbrænding i gang. For nogle kan mellemmåltider dog være en god ide.

Hvis du har tendens til at overspise til hovedmåltiderne, hvilket kan betyde indtag af flere kalorier en du har sat dig for, eller hvis du er vant til at spise 5-6 gange om dagen, er mellemmåltider måske ikke så tosset endda.

I de fleste kostplaner er der i et mellemmåltid plads til ca. 100 kcal. Mellemmåltider bør indeholde protein, som er det mest mættende makronæringsstof.

Herunder ser du nogle forslag til et mellemmåltid på hver 100 kcal:

  • ½ skive rugbrød (25 g) + 1 skive ost, 30+ (20 g).
  • 1½ dl- (et lille bæger) Cheasy skyr med hindbær / fersken / passionsfrugt.
  • 1 stk. frugt (æble/pære appelsin) og 8 mandler.
  • 130 g Cheasy skyr yoghurt med æble og kanel + 1,5 spsk. Havregryn.
  • 1 stk. Wasa Sport knækbrød + 1 skive ost, 30+ (20 g) + 1 tsk. Marmelade.
  • 1 lille banan + 6 mandler.
  • 6 grønne asparges + 2 skiver parmaskinke (30 g) + et drys revet parmesanost.
  • 100 g gulerod + 1,5 spsk. Humus.

Du kan se eksempler på 14 mellemmåltider af varierende kvalitet her: https://samvirke.dk/artikler/sadan-ser-100-kalorier-ud

I mine Kostplaner (som du kan købe her), finder du ligeledes oversigter og inspiration til mellemmåltider samt dagskost, morgenmad, frokost og aftensmad.

Følg med

Kom med på mit nyhedsfeed - så får du direkte besked om særlige tilbud, produkter og spændende nyheder - før alle andre.

© Copyright 2018 - Malene Lyngesen. Alle rettigheder forbeholdes. Indhold må kun kopieres efter aftale.
Webdesign: CAPEGENIUS